نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2795
-
الف
+

توزیع کتاب صوتی برای ۵۰۰ فرد نابینا در هرات

کتاب‌فروش نیکوکاری در هرات، برای ۵۰۰ فرد نابینا «کتاب‌های صوتی» رایگان توزیع کرد.

به گزارش آی فیلم 2، کتاب‌فروش نیکوکاری در هرات، برای حدود ۵۰۰ فرد نابینا «کتاب‌های صوتی» را به گونه رایگان توزیع کرد.

«عبدالله مومنی»، مسئول انتشارات مومنی و از کتاب‌فروشان هرات، در پیوند با توزیع این کتاب ها چنین گفته است: در افغانستان شرایط برای نوشتن کتاب‌ها به خط بریل(خط ویژه نابینایان) وجود ندارد و از همین ‌رو او خواسته کتاب‌های صوتی را در اختیار افراد روشن‌دل قرار دهد.

هزینه این کتاب‌های صوتی به همراه کارت ذخیره(مموری کارت) و دستگاه پخش صوتی و همچنین خرید امتیاز کتاب‌های صوتی حدود ۵۰۰ هزار افغانی شده است.

«عبدالرحمان شریفی»، رییس انجمن ملی نابینایان افغانستان، توزیع کتاب به افراد نابینا را سهولت بزرگی برای آن‌ها دانسته و از تلاش‌ برای تبدیل قانون اساسی افغانستان و برخی قوانین دیگر به کتاب‌ صوتی سخن می‌زند.

به گفته‌ وی، افزون بر زبان فارسی، اعضای این انجمن تلاش می‌کنند تا کتاب‌های صوتی را به زبان‌های پشتو، ترکی و ازبکی نیز تبدیل کنند تا افرادی که زبان مادری‌شان فارسی نیست، بتوانند از این کتاب‌ها در دیگر ولایات کشور استفاده کنند.

روزنامه 8 صبح نوشت: عبدالله مومنی، پیش از این، در دوره همه‌گیری ویروس کرونا و قرنطینه شهر هرات، حدود 2800 جلد کتاب در حوزه روان‌شناسی را با هزینه‌ حدود ۳۵۰هزار افغانی، به گونه رایگان توزیع کرده بود.

از دید او، فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه در هرات بسیار کم‌رنگ است و باید فعالان فرهنگی برای تقویت فرهنگ کتاب‎خوانی و مطالعه تلاش‌ بیش‌تری به خرج دهند و او خواسته با هزینه شخصی خود، برای رشد کتاب‌خوانی تلاش کند.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر